Scouting deelt Vredeslicht uit in Bolsward

Zaterdag 16 december a.s. verspreidt Scouting Jambowa in Bolsward in een oecumenische viering het internationaal Vredeslicht voor Fryslân in de Bolswarder Sint Franciscusbasiliek. De viering met jongeren van de scouting is een jaarlijkse traditie in december. Elk jaar wordt voor Kerstmis door een kind het internationaal Vredeslicht aangestoken aan de vredesvlam in Bethlehem. Scoutingverenigingen verspreiden het vervolgens verder over de hele wereld. De Vredeslicht verspreiding in Nederland begint met een manifestatie in Utrecht op 16 december a.s. Evenals voorgaande jaren verspreidt Scouting Jambowa uit Bolsward, samen met de Friese Raad van Kerken, het licht ’s avonds verder in de provincie Fryslân. Bezoekers nemen met eigen stormlamp of lantaarn het Vredeslicht mee naar huis.

De oecumenische vredeslichtviering is zaterdagavond 16 december in de katholieke Sint Franciscusbasiliek te Bolsward. Uitgenodigd zijn alle kerkelijke gemeenten, parochies, scoutinggroepen en overige belangstellenden. Het Vredeslicht aan elkaar doorgeven in de tijd voor Kerstmis vormt een keten van licht als teken van vrede en vriendschap. Voorganger in de viering is dominee Theo Menting, Hervormd predikant en voorzitter van de Raad van Kerken in Bolsward. Ieder die vrede een warm hart toedraagt is welkom.

De viering begint 19.00 uur in de Sint franciscusbasiliek, Grote Dijlakker 7 te Bolsward. Er wordt gezongen en stilgestaan bij vrede en vriendschap door woorden van licht en leven.

Attentie!

– Bezoekers dienen een eigen stormlamp of lantaarn mee te brengen om het Vredeslicht mee naar huis te nemen. Na de viering van ca. drie kwartier is er gelegenheid voor ontmoeting met koffie en thee.

-Het Vredeslicht blijft van 17 tot en met 31 december beschikbaar voor wie niet bij de viering aanwezig kan zijn. Contactpersoon in Bolsward: Patrick Janssen, vredeslichtambassadeur voor Fryslân. E-mail: friesland@vredeslicht.nl.

Meer informatie: *Scouting Jambowa, voorzitter Patrick Janssen. E-mail: voorzitter@jambowa.nl. Tel. nr: 06-44862663 *Raad van Kerken/ Friese Oecumenische Vredeslichtviering: ds. Theo Menting. E-mail: ds.theomenting@online.nl Tel.nr.: 06-34114190

*Foto- en filmopnames tijdens de viering zijn mogelijk. Vieringfoto’s voor publicatie zijn ook achteraf verkrijgbaar. Contactpersoon bij de Titus Brandsma parochie: Patrick Janssen, website@zaligetitusparochie.nl, tel.nr. 06-44862663