Geloven is niet zomaar het onderschrijven van een paar leerstellingen over God en mens. Nee, geloven is veel meer het aangaan van een relatie. En een relatie moet je onderhouden. Daarvoor is het nodig dat je God beter leert kennen, samen met andere geloofsgenoten. Daarvoor hebben we in de kerk catechese, zodat we van elkaar en van God kunnen leren. Op die manier verdiepen we onze geloofsrelatie met Hem en met geloofsgenoten.
Deze catechese heeft veel verschillende vormen. Van eenmalige bezinningsavonden tot en met cursussen van meerdere dagen. Bovendien zijn er ook online de nodige catecheses te bekijken en te volgen.

Via het parochieblad en de website zullen we u regelmatig op de hoogte houden van nieuwe catechese-momenten.

Onze katholieke wereldkerk heeft een catechismus uitgegeven waarin u antwoorden kunt vinden op uw geloofsvragen.
Voor toegang tot de Catechismus van de Katholieke Kerk, hier klikken: