Geloofsgemeenschap O.L.V. van Lourdes 75 jaar

Zondagmorgen, 11februari j.l. hebben we als parochie Heilig Kruis gezamenlijk het patroonsfeest gevierd van de geloofsgemeenschap O.L.V. van Lourdes te Mussel Kopstukken. Tijdens de viering hebben we stilgestaan bij het 75- jarig bestaan van de geloofsgemeenschap en zij is de jongste van de vijf geloofsgemeenschappen die ons parochie vormt. Begonnen in het paviljoengebouw van kamp Sellingebeetse werd in de jaren ’60 een moderne kerk gebouwd met, toen, nieuwe bouwmaterialen, beton en gewassen grindtegels. Pastoor Ebskamp was de bouwpastoor van het paviljoengebouw gelegen aan de overkant van de huidige kerk, naast de RK H. Hartschool die helaas gesloten is. Veel heeft er plaatsgevonden in beide kerkgebouwen in de afgelopen 79 jaar. De jongste geloofsgemeenschap heeft ook de jongste patroonheilige, memoreerde de voorzitter van de locatieraad. Maria onbevlekt ontvangen, zo maakte de moeder van Jezus zich bekent in Lourdes aan de jonge Bernadette. Het was een mooie viering met het Gelegenheidskoor en parochianen uit alle locaties. Na de viering was er koffie met gebak tijdens het gezellig samenzijn. Een mooi gedenken uit dankbaarheid tijdens het carnavalsweekend. De bouw van de Mariakapel vordert, het metselwerk is al op ooghoogte. De verwachting is de Kapel in te wijden in de maand mei, samen met de oktobermaand, de Maria-maand. Samen met de Mariakapel te Ter Apel is deze dan de laatste in een rij van vijf Kapellen die onze parochie dan rijk is.  Aan het einde van dit jaar heeft de geloofsgemeenschap O.L.V. van Lourdes dan een mooie afsluiting voor de parochianen in petto.